Tarjouskilpailu JHY:n viestinnän hoitamiseksi ja kehittämiseksi

Jätehuoltoyhdistys ry järjestää tarjouskilpailun viestintänsä hoitamiseksi ja kehittämiseksi.

Hankinnan tavoitteena on löytää toimija tai toimijat tuottamaan yhdistyksen tiedottajan palvelut, joita ovat jäsenlehti sekä sähköiset ja muut viestintäpalvelut. Tavoitteena on laadukas ja asiantunteva sisältö, mahdollisimman laaja näkyvyys eri medioissa ja teknisesti mahdollisimman tehokkaat ja sujuvat järjestelmät ja järjestelyt yhdistyksen tavoitteiden toteuttamiseen.

Jätehuoltoyhdistys pyytää palveluntarjoajilta tarjousta yhdistyksen tiedottajan tehtävistä tämän tarjouspyynnön mukaisesti. Myös osatarjoukset ovat mahdollisia.

Virallinen tarjouspyyntö toimintaohjeineen on ladattavissa alta:

Tarjouspyyntö: JHY:n tiedotus

Lähde mukaan Ecomondo-messuille 6.-8.11.2018

Italiassa, Riminissä vuosittain järjestettävät Ecomondo-messut ovat Välimeren alueen tärkein kiertotalouteen ja cleantechiin keskittyvä tapahtuma. Kansainvälinen tapahtuma tuo kaikki kiertotalouden sektorit yhteen. Näyttelypinta-alaa on 113 000 neliötä ja näytteilleasettajia 1 250. Samanaikaisesti Ecomondo-messujen kanssa pidetään Key Energy -messut, jotka keskittyvät uusiutuvaan energiaan ja energiatehokkuuteen.

Jäte- ja kiertotalousalan asiantuntijoille on yhteistyössä Jätehuoltoyhdistyksen kanssa räätälöity edullinen paketti, joka sisältää lennot Helsinki–Bologna–Helsinki, kahden yön hotellimajoituksen puolihoidolla (sisältää aamiaisen ja illallisen), kuljetukset lentokentältä hotellille ja päinvastoin sekä kuljetukset hotellilta messuille ja takaisin, pääsyliput messuille sekä yritysvierailun Riminin Waste-to-Energy-laitokselle. Lisäksi ryhmällemme järjestetään messujen puolesta lyhyt tervetuliais- ja esittelytilaisuus, minkä jälkeen aikaa on varattu vapaalle tutustumiselle messuihin.

6. marraskuuta

Lento Helsingistä Bolognaan
Tilauskuljetus hotelliin*
Yritysvierailu: Rimini Waste-to-Energy Plant
Vierailun jälkeen paluu hotellille. Illallinen hotellissa

(*lentoaikataulusta riippuen kuljetus voi olla kentältä hotellille tai suoraan vierailukohteeseen, jonka jälkeen kuljetus hotellille)

7. marraskuuta

Aamulla tilauskuljetus messuille.
Messujen tervetulotoivotus ja lyhyt esittely messuista.
Vapaata tutustumista messuihin
Paluu hotellille ja illallinen hotellissa

8.marraskuuta

Kuljetus Bolognan lentokentälle ja paluulento Suomeen

Matkan hinta on arviolta 620 euroa/henkilö. Lopullinen hinta selviää lentoja varattaessa viikolla 41, jolloin myös maksu erääntyy maksettavaksi. Matka toteutuu, jos osallistujia on 10 eri yrityksestä. Matkan peruuttamisessa noudatetaan lentoyhtiön ja hotellin peruutusehtoja.

Matka on messujen tarjoama tutustumismatka, ei ns. valmismatka. Adria Congrex (Rimini) hoitaa majoitus- ja lentovaraukset.

Sitovat ilmoittautumiset tarvitaan 8.lokakuuta 2018 mennessä ladattavan ohjelman mukana olevalla lomakkeella.

LATAA OHJELMA JA ILMOITTAUTUMISLOMAKE TÄSTÄ

Lisätietoja Päivi Korjonen – Italian Trade Connections E-mail: paivi.korjonen (at) italiantradeconnections.com p. 045 6386130

Tervetuloa syyskokoukseen

Jätehuoltoyhdistyksen syyskokous järjestetään keskiviikkona 3.10.2018 kello 17.30 Jätehuoltopäivien yhteydessä Hilton Helsinki Kalastajatorpalla Helsingissä. Kokouksessa käsitellään sääntömääräiset asiat, muun muassa toimintasuunnitelma vuodelle 2019 sekä valitaan uudet jäsenet hallitukseen erovuoroisten tilalle. Tervetuloa kokoukseen, vaikket osallistuisi Jätehuoltopäiville.

Esityslista:

1. kokouksen avaus
2. valitaan kokouksen puheenjohtaja, sihteeri, kaksi pöytäkirjantarkastajaa ja tarvittaessa kaksi ääntenlaskijaa

3. todetaan kokouksen laillisuus ja päätosvaltaisuus
4. hyväksytään kokouksen työjärjestys
5. vahvistetaan toimintasuunnitelma, tulo-ja menoarvio sekä jäsenmaksujen suuruudet seuraavalle kalenterivuodelle
6. valitaan hallituksen puheenjohtaja tai varapuheenjohtaja
sekä muut jäsenet ja varajäsenet erovuoroisten tilalle

7. valitaan toiminnantarkastaja, tilintarkastaja sekä varatoiminnantarkastaja ja
varatilintarkastaja
8. muut asiat
9. kokouksen päättäminen

Jätehuoltopäivien ohjelma julkaistu

Jätehuoltopäiven ohjelma on nyt julkaistu ja ilmoittautuminen avattu.  Tule kuulemaan, miten kiertotalous edistyy ja miten isoihin globaaleihin haasteisiin löytyy ratkaisuja!

Paljon esimerkkitapauksia, tiukkaa lakiasiaa, ekskursio Viikinmäen vedenpuhdistamolle ja kiinnostava tutkimusiltapäivä! Verkostoituminen ja keskustelu jatkuu yöhön asti ohjelmallisen illallisen merkeissä ja jatkuu seuraavana päivänä!

Teemat:

• Lainsäädäntö kiertotalouden asialla
  • Pienistä purosta suuria virtoja – tekoja kiertotalouden edistämiseksi
  • Isoja massoja – globaaleja haasteita
  • Tutkimus tukemassa kansallisen jätesuunnitelman tavoitteita
  • Anna Perho: Idioottien ympäröimänä

Ilmoittaudu 3.9. mennessä Early Bird -hinnalla.

Ohjelma ja lisätiedot: www.jatehuoltopaivat.fi

#Jätehuoltopäivät

Jätehuollon kevätpäivä Torniossa 10.–11.4.2018

Elämystehdas Lappari, Vesaisenkatu 1, Tornio

Jätehuoltoyhdistys järjestää yhteistyössä Pidä Lappi Siistinä ry:n, Digipoliksen ja Team Bothnian kanssa Jätehuollon kevätpäivän Tornion Panimon tiloissa. Tervetuloa!

Päivä alkaa Jätehuoltoyhdistyksen kevätkokouksella ja omakustanteisen lounaan jälkeen pureudutaan iltapäivän ajan mm. kestävään arkeen, teollisuuden energiansäästöön ja suljettuun jätevesikiertoon. Kuulemme myös Tornion panimon ympäristövastuullisuudesta ja yritysbrändistä sekä pääsemme panimoon ohjelmalliselle tutustumiskierrokselle.

Ilta jatkuu vielä yhdessä illallisen merkeissä, ja seuraavana aamuna vuorossa on vielä ekskursio, jolla tutustumme Outokummun terästehtaaseen ja Jäänmurtaja Sampoon. Tapahtuma päättyy noin kello 13.

Tiistai 10.4.

13.00 Lounasbuffet (omakustanteinen), 8,90 €
14.00 JHY:n kevätkokous ravintolan kabinetissa.
(Jäsenille vapaa pääsy kokoukseen)

Ohjelman juontaa Kaj Kostiander, Tornion Panimon johtaja

Seminaarin avaus
Jukka Kujala, Team Bothnia

15.20 Onko kestävä arki mahdollinen – suomalaisten motiivit
Markus Terho, Sitra
16.00 Teolliset energia- ja vesiratkaisut
Olavi Raunio, Adven
16.30 Jätteenlajittelukeskus Ouluun
Saara Drees, Oulun Energia
17.00 Kahvitauko
17.20 Yhteistyökumppaneiden esittelyt
18.00 Panimokierrokset, olutjooga, tasting
20.00 Ohjelmallinen illallinen

Keskiviikko 11.4.

Ekskursio

Outokummun terästehdas ja Jäänmurtaja Sampo
Bussikuljetukset lähtevät Lapparilta kello 9.00, paluu myös rautatieasemalle ja lentokentälle. Tilaisuus päättyy noin kello 13.

Huom! Etelästä pääset helpoimmin Tornioon lentämällä Ouluun ja jatkamalla sieltä bussilla määränpäähän.

Osallistumismaksu on 150€/ henkilö. Ilmoittautumiset ja lisätiedot: mikko.ahokas@macon.fi

Tulostettava ohjelma

JätePlus 1/2018 on ilmestynyt

JHY:n jäsen: Tarkkaile postiasi, sillä painotuore JätePlus saapuu pian kotiisi tai työpaikallesi – riippuen siitä, kumpaan osoitteeseen olet sen tilannut. Voit kuitenkin halutessasi tutustua sen verkko– tai näköisversioon jo nyt.

Tallenna

Opintomatka Saksaan ja Hollantiin 24.–26.5.

Muutama paikka vielä vapaana!

Jätehuoltoyhdistys ry järjestää yhdessä FinDera Consultingin kanssa kiertotalousratkaisuihin ja -keskuksiin keskittyvän tutustumismatkan Saksaan ja Hollantiin.  Fokuksessa ovat kiertotalouskeskusten konseptit, alueelliset yhteistyökuviot, materiaalien prosessit, hyödynnetyt teknologiat sekä vuorovaikutteisuus.

Matkan aikana tutustumme kiinnostaviin yrityksiin ja asiantuntijoihin, joilta kuulemme uusista tehokkaista toimintatavoista ja teknologioista sekä haasteista ja mahdollisuuksista. Samalla verkostoidumme sekä kansainvälisten että matkalle lähtevien kotimaisten toimijoiden kanssa. Matkan painopiste on tutustuminen käytännönläheisiin malliesimerkkeihin. Matka on mainio tilaisuus laajentaa omia näkemyksiä ja kontaktiverkostoja.

Osallistumismaksu on arviolta noin 1 200 euroa (sis. alv) – lopullinen hinta varmistuu osallistujamäärän mukaan. Matkalle mahtuu maksimissaan 25 henkilöä. Jos olet kiinnostunut osallistumaan, varaa paikkasi heti. Muutama paikka on vielä vapaana! Sitovat ilmoittautumiset tarvitaan mahdollisimman pian osoitteella sihteeri.jatehuoltoyhdistys@gmail.com. Lisätietoja myös matkanjohtaja Martin Brandtilta, martin.brandt@findera.fi.

Matkaohjelma

Tervetuloa kevätkokoukseen

Jätehuoltoyhdistyksen kevätkokous pidetään Jätehuollon kevätpäivän yhteydessä 10.4. kello 14.00 Torniossa, Elämystehdas Lapparissa, osoitteessa Vesaisenkatu 1. Kevätkokouksessa käsitellään sääntömääräiset asiat.

ESITYSLISTA:

1. kokouksen avaus
    3. todetaan kokouksen laillisuus ja päätösvaltaisuus
    4. hyväksytään kokouksen työjärjestys
    5. esitetään tilinpäätös, vuosikertomus sekä toiminnantarkastajan ja tilintarkastajan lausunnot
    6. päätetään tilinpäätöksen vahvistamisesta ja vastuuvapauden myöntämisestä hallitukselle ja muille vastuuvelvollisille.

Tilintarkastuskertomus

Toiminnantarkastuskertomus

ISWA:n maailmankonferenssi 2018 Kuala Lumpurissa

ISWA:n maailmankonferenssi pidetään tänä vuonna Kuala Lumpurissa, Malesiassa 22.–24.10. Järjestäjät pyytävät ilmoittautumaan tapahtumaan mahdollisimman aikaisin, olitpa kiinnostunut tapahtumasta osallistujana, puhujana, näytteilleasettajana tai sponsorina. Kutsuttujen puhujien lisäksi myös osallistujilla on mahdollisuus esittää sekä suullisia että posterimuotoisia presentaatioita.  Näiden tiivistelmät tulee lähettää 30.3.2018 mennessä, ja hyväksytyt esitykset 31.7.2018 mennessä. Lisää tietoa löytyy konferenssin nettisivuilta.

Konferenssin teemoja ovat:

• Energy Recovery and Biological waste
  • Hazardous waste and Health care waste
  • Collection, Transportation and Recycling
  • Climate change and Landfills
  • Governance and Communication
  • Circular Economy
  • Closing Dumpsites and Marine Litter
  • Sustainable consumption and waste management in developing countries
  • Technological innovation in solid waste management

ISWA_Abstract_Flyer

Sponsorointi- ja näyttelyesitteen voin ladata täältä

Terveisiä syyskokouksesta

Jätehuoltoyhdistyksen sääntömääräinen syyskokous pidettiin 3. lokakuuta Jätehuoltopäivien yhteydessä Tampereella. Kokouksessa vahvistettiin toimintasuunnitelma sekä tulo- ja menoarvio vuodelle 2018.

Toimintasuunnitelman mukaan kevätkokous pidetään Torniossa yhteistyössä pidä Lappi siistinä ry:n kanssa. Suunnitelmissa on kokouksen lisäksi muun muassa tutustuminen Tornion kiertotalouskylään. Ulkomaan opintomatkan tutustumiskohteiksi pyritään saamaan niin ikään kiertotalouskyliä. Jätehuoltopäivät pidetään 3.–4.10.2018 Kalastajatorpalla Helsingissä. Jäsenmaksut säilyvät ennallaan.

Hallitukseen valittiin uudet jäsenet erovuoroisten tilalle vuosiksi 2018–2019. Puheenjohtajana jatkaa Tuuli Myllymaa. Erovuoroisista Risto Pohjanpalo oli ilmoittanut, ettei ole enää käytettävissä. Uutena jäsenenä hallitukseen valittiin jäteasiantuntija Nina Kokko Puolustushallinnon rakennuslaitoksesta. Toiminnantarkastajana jatkaa Antti Karlin ja varatoiminnantarkastajana Margaretha Wahlström. Lisäksi syyskokous päätti kutsua Sakari Salosen yhdistyksen kunniajäseneksi.

Hallituksen kokoonpano vuonna 2018

Tuuli Myllymaa, puheenjohtaja